شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 14, 2024
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

حوزه/ هر میزان برای آموزش و پرورش هزینه کنیم، سرمایه است. برخی به اشتباه می‌گویند مصرف بودجه وزارت آموزش و پرورش بالاست در حالی که وزارت آموزش و پرورش به کمک معلّمان برای کشور سرمایه تولید می‌کند و آن تربیت نیروی انسانی است؛ بنابراین هر چه در آموزش و هزینه کنیم رشد و توسعه را به ارمغان می‌آورد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در اختتامیه دومین رویداد بین المللی «الف‌تا»، و نقش تربیت و معنویت در رشد علمی دانش آموزان، افزود:حضور والدین در ارتقای علمی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است

وی گفت: رویداد «الف‎تا» بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بنا شده است، و امیدواریم در سال آینده جشنواره بزرگتری را شاهد باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بازدید امشب چند ویژگی را در این رویداد دیدم که جای قدردانی دارد. این رویداد جریان‌‎ساز و قله‎‌ساز قهرمانان خواهد بود چراکه کارهای بزرگی از سوی بانوان و آقایان صورت گرفته است.

وی گفت: باید از صدا و سیما و شبکه آموزش تشکر کنم که زمینه نشان دادن ابعاد مختلف این رویداد را فراهم کردند. این رویداد نشان داد مشکل اصلی ما بی‌پولی نیست. هر چند هر میزان برای آموزش و پرورش هزینه کنیم، سرمایه است. برخی به اشتباه می‌گویند مصرف بودجه وزارت آموزش و پرورش بالاست در حالی که وزارت آموزش و پرورش به کمک معلّمان برای کشور سرمایه تولید می‌کند و آن تربیت نیروی انسانی است؛ بنابراین هر چه در آموزش و هزینه کنیم رشد و توسعه را به ارمغان می‌آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مشکل اصلی بی‌پولی نیست بلکه بی‌تدبیری است، اضافه کرد: یک مدرسه با تدبیر می‌تواند کارهای خاص انجام دهد. برخی از اولیای مدرسه با مدرسه همراهی دارند. در جریان بازدید از نمایشگاه این رویداد؛ یکی از بانوان طرح عفاف آنقدر زیبا پیاده‌سازی کرده بود که باید از ایشان تشکر کنیم، آنچه عفاف و حجاب را حل می‌کند پروژه حکمت‌بنیان است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه گفت: همچنین در این رویداد طرح‌هایی را ارائه دادند که مفاهیم انتزاعی را به مفاهیم انضمامی تبدیل کرده بود؛ طرح‌هایی که ریاضی انتزاعی را انضمامی به دانش آموزان ارائه می‌کند. طراحی بازی‌های جدید که آموزش نیز در بردارد؛ اینها دستاوردهای بزرگی هستند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های رویداد الف‌تا، پیوند تعلیم و تربیت و مهارت است. این درد را در دانشگاه هم داریم گاهی تعلیم است تربیت یا پژوهش نیست. این رویداد نشان داد که تعلیم و تربیت و مهارت و پژوهش قابل جمع است. نقش تربیت و معنویت در رشد علمی دانش آموزان، حضور والدین در ارتقای علمی از دیگر ویژگی‌های این جشنواره است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بنابراین ساعت‌هایی را که امروز در رویداد الف‌تا گذراندم، کلاس درس بود و نشان داد که چقدر کارهای ناممکن توسط عزیزان ما در آموزش و پرورش ممکن می‎شود.

وی در پایان با اشاره به شاهنامه فردوسی دو بیت «خرد بهتر از هر چه ایزد بداد، ستایش خرد را به از راه داد، خرد رهنمای و خرد دلگشای، خرد دست گیرد به هر دو سرای» را قرائت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha